A meta tagek a weboldalad forráskódjának olyan részei, melyek vizuálisan nem jelennek meg közvetlenül. Ennek ellenére mégis fontos szerepük van, hiszen ezek által módosíthatod a kereséseknél és a közösségi hálókon a megosztott tartalmak megjelenését.
A meta tagek (tag = egy elem a weboldal törzsét alkotó html kódban) segítségével megadhatod, mely leírás jelenjen meg a tartalomhoz. A title típusú tagek segítségével nem csupán a keresési találatok (SERP) közötti megjelenésed címét változtathatod, hanem a böngésződ tabjai között megjelenő címet is.
A description típusú tagek segítségével a leírást lehet változtatni. A leírás ideális esetben elérheti a 300 karaktert is, azonban a legfontosabb, hogy az első 130 karakter csábító legyen. A leírás ezen része valószínűleg egyaránt megjelenik mobileszközökön is, valamint a számítógépes böngészőn is.
A fentieknek megfelelően létezik egy “og:title” és “og:description” típusú tag is. Ezek a közösségi hálókon történő megjelenést határozzák meg hasonló módon. Érdemes figyelni, hogy a közösségi hálók lényegesen rövidebb leírást engednek csak meg.
Miért fontosak a meta tagek?
Egy 2009-es hivatalos Google közlemény szerint a meta tagek többé nem számítanak seo faktornak. Ennek ellenére használatuk erősen javasolt, hiszen emberekre optimalizálunk. A cím és a leírás az egyetlen hely, ahol a keresők betekinthetnek, milyen tartalmat fognak az oldaladon olvasni. Ezáltal egy jó leírás elengedhetetlen az átkattintási arány (click through rate) növeléséhez.
Milyenek a jó meta tagek?
Egy figyelemfelkeltő cím
A címek (title tag) hossza 50-60 karakter között kell, hogy mozogjon optimális esetben. Ez garantálja, hogy a keresőmotorok nem “csapják le” a cím egy részét. A címed első részéhez (2-3 szó) használj kulcsszavakat, hiszen ez ragadja meg a keresők és olvasók tekintetét. Az oldalaidnak mindig egyedi, leíró címet adj(!), címeket másolni egyik oldalról a másikra borzalmas ötlet. Sok esetben a Google az általad megadott címtől, egy “|” vagy “-” karakterrel elválasztva megjeleníti a márkaneved. Bizonyos esetekben a keresőmotor nem az általad megadott címet fogja alkalmazni. Ennek több oka is lehet:
- A címed túl rövid.
- A túloptimalizáltad a címet: Túl sok kulcsszó és túl kevés tartalom van a címben, ezért a Google úgy gondolja nem hasznos a keresőnek
- A címed nem illeszkedik a kereséshez: Ez nem feltétlenül probléma, ezekben az esetkben a Google igyekszik egy még vonzóbb címet találni az adott kereséshez.
Egy kattintás ösztönző leírás
Bizonyára Neked is feltűnt, hogy a keresési találatok leírása között a Google vastag betűvel szedi ki azokat a szavakat amikre kerestél. Hasznosítsd hát tudásod, gondolkodj a kereső fejével! Foglald a leírásba a kulcsszavakat, melyekre keresnek az emberek, de ne vidd túlzásba! A kulcsszavak túlzott használatáért a Google ‘büntit’ ad, ezért igyekezz természetesen írni, ne feledd: az írásod emberek fogják olvasni nem robotok.
Bizonyos esetekben jó ötlet lehet a leírásban egy kérdés, vagy egy felszólítás is. Bízz a fantáziádban, azonban ugyanúgy mint a címeknél is, ha azt tapasztalod, hogy nem az általad adott leírás jelenik meg (egy olyan keresésre ahol szerinted annak kéne) akkor módosíts!
Robotok
Szintén a meta tagek részét képezi a robotokra vonatkozó információ. Ez fontos SEO szempontból hiszen ennek beállításának hiányában előfordulhat, hogy a Google nem indexeli az oldalad. Amennyiben nem szeretnéd, hogy az oldalad indexelve legyen, használd a “noindex, nofollow” értéket. Minden más esetben azt javaslom, hogy használd a “follow, index” értéket.
Hogyan szerkeszd a meta tageket?
WordPress
Amennyiben egy WordPress oldalt használsz, a Yoast Seo Plugint javaslom. Ez a bővítmény leegyszerűsíti, a keresőoptimalizálással kapcsolatos teendők egy részét.
A bővítményt a WordPress bővítményeinek tárából egyszerűen beszerezheted az ingyenes verziót, mely véleményem szerint több mint elég egy alapszintű oldal optimalizálásához.
Sima </Html>
Ha azok közé tartozol, akik a weboldalukat szimplán kódból fejlesztik íme a trükk:
<head>
<meta name=”title” content=”Helló, Én vagyok a figyelemfelkeltő cím”>
<meta name=”description” content=”Helló, Én vagyok a kattintás ösztönző leírás”>
<meta name=”robots” content=”index, follow”>
</head>
A meta tagek tehát bár nem számítanak seo faktornak, ennek ellenére mégis a keresőmarketing fontos elemei. A jól optimalizált címek és leírások növelik az átkattintások arányát. Ennek ellenére nem javaslom, hogy túlságosan sok időt tölts velük. Ami engem illet Én posztonként kb 5 percet szoktam ezzel tölteni, és szerintem ez Neked is elegendő lesz.
Van egy bevált tipped a metainformációk optimalizálására? Kérdésed van? Szeretnéd, hogy ellenőrizzem az általad írt meta taget? Hagyj egy kommentet, vagy vedd fel velem a kapcsolatot!