Az Android felhasználók 58% -nak az IOS felhasználók 63% -nak az alkalmazásai appstore-os / playáruházas böngészésekből származnak. Ezzel szemben közösségi hálókon keresztül csak az okos telefon használók 15%-a talál és tölt le új alkalmazásokat. A számok alapján látszik, hogy az alkalmazás áruházak kiemelt pozícióinak a megszerzése segíti elő a legjobban a piaci részesedés növelését.

Felmerül a kérdés, hogy mik azok a szempontok ami alapján a listák elejére vagy valamilyen kiemelt helyre kerülhet az appom. Hivatalos nyilatkozat, pontos információ nincs, se az apple, se az android részéről, azonban a tesztelések, tapasztalatok és az analizáló oldalak segítségével egészen pontosan megmondhatóak, hogy mik a legfontosabb faktorok, amelyeket figyelnek az áruházak keresési motorjai.

Az első fontos dolog amit tudnunk kell az az hogy ezek a felületek hiába globálisan egységes dizájnnal elérhetőek, a megjelenő tartalom országonként eltérő, tehát teljesen mást lát egy felhasználó a magyar appstore-on mint például a hollandon, ezért lehet fontos szerepe hogy az alkalmazásunkat megfelelően targetáljuk.

A keresési és rangsorolási algoritmust több faktor befolyásolhatja.

Az első ilyen tényező a letöltések száma. Gondolhatnánk, hogy akkor biztosan csak a nagy cégek, nagy marketing költséges alkalmazásai tudnak érvényesülni, azonban ez nem igaz hiszen az appstore a letöltések növekedését nézi, az előző napokhoz és hetekhez képest.

A közösségi oldalak folyamatos kicsit, növekedő marketing keretből érik el a legjobb számot, azonban itt jobban járunk ha hirtelen növekedik a letöltőink száma 150%-ot. Ezért érdemes robbanás szerű marketing stratégia alkalmazása.

Fontos faktor még a letöltőink elégedettsége amit két szám mér. Az első a felhasználói vélemények. A 4-5 csillagos értékelések jelentősen javítanak, míg az 1-2csillagos értékelések rontani tudnak az alkalmazásunk helyezésén. A másik elégedettség mérésre alkalmas statisztika, hogy a letöltött alkalmazást később hányan törlik le.

Továbbá ha új alkalmazást töltünk fel sőt ha frissítjük az alkalmazásunkat akkor is előnyben részesítenek minket az alkalmazás boltok, ezért érdemes az alkalmazás elindulását erősebb marketinggel kezdeni és rendszeresen frissíteni azt.

Ezeken felül egy app feltöltésénél megadhatunk kulcsszavakat, leírást, amik a SEO elvek alapján befolyásolják a találati listán történő előre kerülésünket.

Letöltéseket és felhasználói véleményeket több szolgáltatótól is vásárolhatunk, azonban azzal számolni kell, hogyha erre rájön az algoritmus akkor nem hogy nem részesülünk előnyben, de nagy hátrányból fogunk indulni.

Bár az algoritmus az általunk feltöltött alkalmazás képek tartalmát / minőségét nem ellenőrzi, azonban előnyben részesülhetünk ha egy a találati listából kitünő, szép grafikával rendelkező alkalmazásunk képernyő fotóját látják a felhasználók.

A cikket Mikó Botond, az alkalamazasom.hu tulajdonosa írta

Ha saját alkalmazás készítésén gondolkozol, tekintsd meg kiemelt partnerünk ajánlatát!