Weboldal Forgalom Új honlapokon

Honnan lesz forgalom az új weboldalamon?

A legtöbb első honlapot készítő vállalkozó / szolgáltató a kezdéskor nem is gondol rá, honnan lesz forgalma a weboldalnak. Ez azért nagy hiba, mert az idők amikor az ember “csak úgy“ feltett valamit az internetre és az emberek belebotlottak lejárt.

Amennyiben egy honlap célja az, hogy minél több látogatót, vevőt, vagy érdeklődőt szerezzen végig kell gondolni milyen csatornákon keresztül teheti ezt meg. 

Az alábbi információkat személyes és ügyfeleim tapasztalatai alapján állítottam össze.

A csoportosítást igyekeztem magának a vállalkozónak a szemszögéből megközelíteni. Az egyik első kérdés, hogy “tudom-e ingyenesen hirdetni az oldalam”? Bár ingyen ebéd nem létezik, arra továbbra is számos mód van, hogy a nagy tech cégek gazdagítása nélkül tereljünk látogatókat az oldalra. 

SEO

A SEO (avagy keresőoptimalizálás) azon cselekvések és tartalmak összessége amelyekkel azt próbáljuk elérni, hogy adott Google keresésekre a lehető leghamarabb jöjjön fel a mi oldalunk.

Alapvetően három részre oszthatjuk. 

A Technikai SEO értelemszerűen a weboldallal kapcsolatos technikai feltételeket tartalmazza. Az oldal töltési ideje, a mobil és tableteken való (reszponzív) megjelenés, az SSL (“pici lakat az url mellett”), mind a legfontosabb szempontok közt szerepelnek. Ezeket a feltételeket ügyfeleink számára automatikusan biztosítjuk. 

Az On Page SEO lényege (leegyszerűsítve) a weboldalra feltöltött tartalom egyedisége, pontossága, segítőkészsége és érthetősége. 

Az Off Page SEO legfontosabb eleme a linképítés (illetve tágabb értelemben véve a közösségépítés). Minél több linket kapunk minél nagyobb és relevánsabb oldalaktól, annál jobb. 

A rossz hír:

Ez a módszer egy induló weboldalnál 2020-ban sajnos már nem célravezető. A legtöbb piacon a jelenlegi szereplőket nehéz elmozdítani a helyükről, rövid időtávon szinte lehetetlen.

Jó hír:

Rendkívül niche szolgáltatás nyújtása esetén rövidebb idő alatt is el lehet érni eredményeket. Ezek általában hosszabb kifejezések, amelyekre alapból kevesebb forgalom érkezik. Így például egyszerűbb előre kerülni a “Termelői biosonka Zala megyében” kifejezésre, mint arra hogy “sonka”.

Social Media

Ez elsősorban a Facebook és Instagram követőtábor építését takarja. Több ügyfelemnél is sikeresen működik. 

Kinek ajánlanám:

Ha a vállalkozás jellege megengedi a kész “eredmények” (pl egy művészi alkotás, vagy gyümölcs), vagy “cukiságok” (pl állatok, vagy boldog látogatók) közzétételét, az kifejezetten jól szerepel az Instagramon és a Facebookon. Közhelyekkel megtűzdelt stock fotókat nincs sok értelme megosztani (tapasztalatból mondhatom), ez nem rezonál a közönséggel.

Szintén jó lehetőség a közösségi média azoknak a vállalkozásoknak, melyek fizikai helyszínére sokan ellátogatnak. Éttermek, szállodák, szórakozóhelyek gyakran használják az eseményeken készült fotókat, hogy bemutassák a pezsgő hangulatot. Amikor valaki egy ilyen helyre eseményt szervez, a saját marketingjével támogatja a házigazda eléréseit is.

A cuki fotókon túl nagyon sikeresek lehetnek a nyereményjátékok is. Egy jól megalkotott nyereményjáték több száz látogatót vonzhat a weboldalra, ráadásul a Facebook követők táborát is gyarapítják (nekik később ismét tudsz hirdetni).

Email

Ha van egy jelentős vásárlói bázisod, akik már ismernek / vásároltak nálad, küldd el nekik a legfrissebb ajánlatokat, vagy promotáld a weboldalon, vagy közösségi médiában publikált tartalmad. Ehhez természetesen az engedélyüket kell kérned, illetve semmiképp ne küldd túl gyakran, mert könnyen ráunhatnak és leiratkoznak. 

Tapasztalataim szerint ez egy gyengülőben lévő csatorna. Mivel rengeteg hírlevelet kapunk, egyre gyakoribb, hogy törlés nélkül végzik a lomtárban.

Fizetett

Amennyiben nem zárkózunk el a tech óriásoknak történő utalásoktól, nagyszerű lehetőségek várnak ránk a Google és Facebook hirdetések világában. Természetesen rengeteg más platform is létezik a hirdetések feladására, de a legtöbb piacot (főleg hazai léptékben) ez a kettő fedi le. 

Facebook és Instagram

A Facebook és Instagram hirdetések őszintén szólva mindig kicsit távolabb álltak tőlem. Itt lényegében adott közönségeket tudunk “megcélozni”. Demográfia, érdeklődési körök, kedvelt oldalak és követett influencerek alapján bármilyen csoport számára egyedi tartalmat nyújthatunk. 

Az egyik leghatékonyabb verziója a remarketing, mely során azok számára mutathatunk hirdetéseket, akik már jártak a weboldalunkon (és természetesen ezen belül is van lehetőségünk szűrni). Ez nagyon jól működik webshopoknál, vagy ahol hosszabb űrlapokat kell kitölteni egy adott cél teljesítéséhez. Felhasználóként azonban gyakran nagyon idegesítővé válhat, illetve >>szabályosan<< csinálni egyáltalán nem egyszerű…

Google kereső hirdetések

Ezek a hirdetések az előzőekkel szemben nem egy valamilyen tulajdonság alapján meghatározott közönséget, hanem egy adott kifejezésre keresőket igyekszik elérni. Amikor valaki keres a Googlen, általában a keresőkifejezés alapján könnyen beazonosítható a szándéka. 

A megfelelő keresőszavakat megcélozva, a megfelelő hirdetéssel, majd a megfelelő landing oldallal nagyon jó hatásfokot lehet elérni. 

Előnye:

Nagyon gyorsan (akár a hirdetés feladásának napján) konverziót eredményezhet. Nem szükséges hozzá (a weboldal tartalmán túl) kreatív tartalom gyártása.

Hátránya:

Az iparágtól függően nagyon drága is lehet. A Google a hirdetőket “versenyezteti” a megjelenésért, így ha az adott keresésre sokan próbálnak megjelenni, akkor lecsúszhatunk a keresési eredmények alá, vagy akár a második oldalra is. 

Google Display Hirdetések

A Google hálózatának köszönhetően lehetőségünk van megjelenni több millió weboldal felületén. A display (vagy ahogy sok embertől hallom itthon “banneres”) reklámok relatív olcsó elérést biztosítanak, azonban viszonylag alacsony az átkattintási arányuk. A hirdetések elkészítéséhez a Google, a Shutterstock nevű szolgáltatón keresztül biztosít rengeteg jó minőségű stock fotót, de természetesen a saját tartalom itt is sokkal autentikusabb. 

Youtube Hirdetések

Szintén a Google hálójába tartozik a legnépszerűbb videómegosztó, a YouTube is. Célozhatjuk a közönséget és a tartalmat is, amelynél meg szeretnénk jelenni. Értelemszerűen szükségünk van egy megnyerő videóra (de még inkább videókra), ezt azonban némi kreativitással akár óriási költekezés nélkül is előállíthatjuk. 

Ne feledkezzünk meg az offline lehetőségekről

Amennyiben rendelkezünk fizikai üzlettel, vagy helyiséggel, használjuk ki az általa nyújtott lehetőségeket. Az elégedett vásárlókat ösztönözzük, hogy kövessenek minket a közösségi médiában. A szorosabb kapcsolat kialakítása, a folyamatos kommunikáció növelheti a márkahűséget.

Tipp: A logó és cím mellett mindig tüntessük fel a weboldal címét is!

Természetesen rengeteg más módja is van, hogy látogatókat csábítsunk a weboldalunkra. Ezek csupán azok az ötletek, amelyeket személyesen láttam már működni ügyfeleknél. Az hogy melyik módszert választjuk nagyban függ attól, hogy milyen piacon működünk, illetve milyen összeget és mennyi időt tudunk marketingre szánni.

Amennyiben bármilyen kérdésed, vagy megjegyzésed van a témával kapcsolatban, vagy segítségre vágysz, írj nekem a zsolt@sess.hu címen.

Oszd meg ezt a cikket!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email