Kulcsszókutatás

Kulcsszókutatás magyar nyelvű oldalaknak

A kulcsszókutatás az egyik első és legfontosabb lépés a keresőoptimalizálás során. A kulccszókutatás során olyan szavakat keresünk, melyek használatával az oldaladon található tartalmak jobban teljesíthetnek a Google keresési eredményei között. Ez a folyamat azonban magyar nyelven más kihívásokkal szembesít, hiszen az angolul jól működő eszközök itthon nem hoznak jó eredményeket.

Minden termékoldal és blogposzt készítésénél fontos odafigyelni, hogy a tartalom a megfelelő kulcsszavakat használja. A Google többek között ezen szavak előfordulásának gyakoriságát is figyelembe veszi, amikor az eredményeket rangsorolja. A kulcskifejezések megállapításánál több szempontot is figyelembe kell venni.

A kulcsszó legyen releváns

Ez a pont viszonylag magától értetődő, a terméked leírásánál, vagy a blogposzt írásánál ügyelj arra, hogy a szöveg összefüggő legyen. Fontos a megfelelő célközönség elérése érdekében, hogy az Ő fejükkel gondolkodj, olyan kulcsszavakat keress, melyek az Ő keresőkifejezéseik lehetnek. Ha olyan közönséggel szeretnél kapcsolatba lépni, aki a területen informált, használd bátran a szakzsargont és kifejezéseket, ellenkező esetben viszont próbáld kerülni ezeket.

Ne legyél túl nagyravágyó

Akármilyen iparágban mozogsz, biztosan vannak versenytársaid. Velük ilyen értelemben nem csak a vevőkért versenyeztek, hanem a kulcsszavakért is. A rövidebb (short-tail) kulcsszavak lényegesen nagyobb keresési forgalmat kapnak, azonban ezekért rendszerint viszonylag nagy verseny folyik. Ha most kezdted az online jelenléted kiépítését javaslom, hogy hosszabb (long-tail), célzottabb kifejezéseket válassz! Keress olyan kifejezéseket, vagy kérdéseket, melyek szerinted sok emberben felmerülhetnek, de a Googleben rákeresve az eredmények nem teljesen kielégítőek. Írj ebben a témában egy olyan posztot, mely a lehető legmélyebben foglalkozik a témával, így erre biztosan jó helyen tudsz szerepelni. Később persze ezekből a hosszabb kifejezésekből és linképítés segítségével tudsz majd előrébb kerülni a rövidebb kifejezésekre is.

Ne told túl

Az egyik legsúlyosabb és leggyakoribb hiba a tartalom kulcsszavakkal történő teletömködése (keyword stuffing). Ez egy olyan etikátlan (black hat) technika, mely a Google kezdeti idejében működött, azonban mára ezért ‘büntit’ kapsz. A Yoast szerint a 2,5%-os sűrűségi határt nem érdemes túllépni.

1. Te hogyan keresnél?

A kulcsszókutatás első lépése mindig az, hogy végig gondolod, Te hogyan keresnél a témakörben. Írd le a kifejezéseket melyek eszedbe jutnak, majd gondolkozz kapcsolódó kifejezéseken is. Gyűjts össze legalább 10-15 kifejezést ezzel a módszerrel. Kérdezd meg ismerőseid, alkalmazittaid, illetve a vevőid is.

2. Használd a Google keresőt

A kulcsszókutatás legegyszerűbb és legkézenfekvőbb módszere a Google keresőnek a használata. Az első módszer a keresőbe beíráskor megjelenő javaslatok (auto complete).

keresési javaslatok autocomplete keresooptimalizálás screenshot

Az első lépésben összegyűjtött szavakat felhasználva itt egyszerűen tudsz hosszabb (long-tail) kulcsszavakat találni.

Hasonló eredményeket találhatsz a keresési találatok alatt is.

Kapcsolódó keresések Google
A keresési találatok alatt találod a kapcsolódó kereséseket

3. Google Trends

A Google Trends a legjobb kulcsszókutató eszköz, hiszen ez a Google saját adatait használja. A régiót állítsd Magyarországra, majd keress egy kifejezésre. Az eszköz használatával megnézheted egy kifejezés népszerűségét az idők során, valamint összehasonlíthatod melyik megyében a legnépszerűbb. Meg tudod nézni továbbá, hogy milyen keresések kapcsolódnak a Te kulcsszavaidhoz, és össze is hasonlíthatod ezek népszerűségét.

Ennek a módszernek a hátránya, hogy mivel viszonylag kevés adat elérhető magyar keresések között, ezért jó esély van rá, hogy nem találsz megfelelő adatot a témakörödben.

4. Ubersuggest

Az egyetlen nem Google által nyújtott eszköz, melynek használatát javaslom az a neilpatel.com által nyújtott Ubersuggest. Ez az eszköz a keresések volumenén és a fizetett hirdetések licitértékén túl nyújt egy indexet arra, hogy mennyire nehéz organikusan érvényesülni az adott kifejezésre.

5. Google Search Console

Google search console logo

Véleményem szerint ez a legfontosabb lépés. Figyeld, hogyan teljesít az általad kreált tartalom a Google keresési eredményei között. Úgy találod, hogy más szavakra jelenik meg a cikked mint gondoltad? Nem probléma, írd át a cikket úgy, hogy ezek a kifejezések legyenek elsődlegesek. A Google Search Console használatához egy visszaigazoló filet vagy kódot kell feltöltened a szerveredre. Ez az eszköz iránymutatásul is szolgálhat további tartalmakhoz.

Konklúzió

Bár Magyarországon a verseny jóval alacsonyabb bizonyos kifejezésekre, a külföldön használható eszközök nagy része sem működik. A kulcsszókutatás némi kreativitást igényel, azonban olcsón, gyorsan és egyszerűen lehet vele eredményeket elérni.

Tetszett a cikk? Kövess minket Facebookon! Segítségre van szükséged az oldalad keresőoptimalizálásával? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Oszd meg ezt a cikket!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Tájékozódj Több Forrásból!

Próbáld ki hírolvasó applikációnkat és segíts nekünk tesztelni!