A kulcsszókutatás az egyik első és legfontosabb lépés a keresőoptimalizálás során. A kulccszókutatás során olyan szavakat keresünk, melyek használatával az oldaladon található tartalmak jobban teljesíthetnek a Google keresési eredményei között. Ez a folyamat azonban magyar nyelven más kihívásokkal szembesít, hiszen az angolul jól működő eszközök itthon nem hoznak jó eredményeket.

Minden termékoldal és blogposzt készítésénél fontos odafigyelni, hogy a tartalom a megfelelő kulcsszavakat használja. A Google többek között ezen szavak előfordulásának gyakoriságát is figyelembe veszi, amikor az eredményeket rangsorolja. A kulcskifejezések megállapításánál több szempontot is figyelembe kell venni.

A kulcsszó legyen releváns

Ez a pont viszonylag magától értetődő, a terméked leírásánál, vagy a blogposzt írásánál ügyelj arra, hogy a szöveg összefüggő legyen. Fontos a megfelelő célközönség elérése érdekében, hogy az Ő fejükkel gondolkodj, olyan kulcsszavakat keress, melyek az Ő keresőkifejezéseik lehetnek. Ha olyan közönséggel szeretnél kapcsolatba lépni, aki a területen informált, használd bátran a szakzsargont és kifejezéseket, ellenkező esetben viszont próbáld kerülni ezeket.

Ne legyél túl nagyravágyó

Akármilyen iparágban mozogsz, biztosan vannak versenytársaid. Velük ilyen értelemben nem csak a vevőkért versenyeztek, hanem a kulcsszavakért is. A rövidebb (short-tail) kulcsszavak lényegesen nagyobb keresési forgalmat kapnak, azonban ezekért rendszerint viszonylag nagy verseny folyik. Ha most kezdted az online jelenléted kiépítését javaslom, hogy hosszabb (long-tail), célzottabb kifejezéseket válassz! Keress olyan kifejezéseket, vagy kérdéseket, melyek szerinted sok emberben felmerülhetnek, de a Googleben rákeresve az eredmények nem teljesen kielégítőek. Írj ebben a témában egy olyan posztot, mely a lehető legmélyebben foglalkozik a témával, így erre biztosan jó helyen tudsz szerepelni. Később persze ezekből a hosszabb kifejezésekből és linképítés segítségével tudsz majd előrébb kerülni a rövidebb kifejezésekre is.

Ne told túl

Az egyik legsúlyosabb és leggyakoribb hiba a tartalom kulcsszavakkal történő teletömködése (keyword stuffing). Ez egy olyan etikátlan (black hat) technika, mely a Google kezdeti idejében működött, azonban mára ezért ‘büntit’ kapsz. A Yoast szerint a 2,5%-os sűrűségi határt nem érdemes túllépni.

1. Te hogyan keresnél?

A kulcsszókutatás első lépése mindig az, hogy végig gondolod, Te hogyan keresnél a témakörben. Írd le a kifejezéseket melyek eszedbe jutnak, majd gondolkozz kapcsolódó kifejezéseken is. Gyűjts össze legalább 10-15 kifejezést ezzel a módszerrel. Kérdezd meg ismerőseid, alkalmazittaid, illetve a vevőid is.

2. Használd a Google keresőt

A kulcsszókutatás legegyszerűbb és legkézenfekvőbb módszere a Google keresőnek a használata. Az első módszer a keresőbe beíráskor megjelenő javaslatok (auto complete).

keresési javaslatok autocomplete keresooptimalizálás screenshot

Az első lépésben összegyűjtött szavakat felhasználva itt egyszerűen tudsz hosszabb (long-tail) kulcsszavakat találni.

Hasonló eredményeket találhatsz a keresési találatok alatt is.

Kapcsolódó keresések Google
A keresési találatok alatt találod a kapcsolódó kereséseket

3. Google Trends

A Google Trends a legjobb kulcsszókutató eszköz, hiszen ez a Google saját adatait használja. A régiót állítsd Magyarországra, majd keress egy kifejezésre. Az eszköz használatával megnézheted egy kifejezés népszerűségét az idők során, valamint összehasonlíthatod melyik megyében a legnépszerűbb. Meg tudod nézni továbbá, hogy milyen keresések kapcsolódnak a Te kulcsszavaidhoz, és össze is hasonlíthatod ezek népszerűségét.

Ennek a módszernek a hátránya, hogy mivel viszonylag kevés adat elérhető magyar keresések között, ezért jó esély van rá, hogy nem találsz megfelelő adatot a témakörödben.

4. Ubersuggest

Az egyetlen nem Google által nyújtott eszköz, melynek használatát javaslom az a neilpatel.com által nyújtott Ubersuggest. Ez az eszköz a keresések volumenén és a fizetett hirdetések licitértékén túl nyújt egy indexet arra, hogy mennyire nehéz organikusan érvényesülni az adott kifejezésre.

5. Google Search Console

Google search console logo

Véleményem szerint ez a legfontosabb lépés. Figyeld, hogyan teljesít az általad kreált tartalom a Google keresési eredményei között. Úgy találod, hogy más szavakra jelenik meg a cikked mint gondoltad? Nem probléma, írd át a cikket úgy, hogy ezek a kifejezések legyenek elsődlegesek. A Google Search Console használatához egy visszaigazoló filet vagy kódot kell feltöltened a szerveredre. Ez az eszköz iránymutatásul is szolgálhat további tartalmakhoz.

Konklúzió

Bár Magyarországon a verseny jóval alacsonyabb bizonyos kifejezésekre, a külföldön használható eszközök nagy része sem működik. A kulcsszókutatás némi kreativitást igényel, azonban olcsón, gyorsan és egyszerűen lehet vele eredményeket elérni.

Tetszett a cikk? Kövess minket Facebookon! Segítségre van szükséged az oldalad keresőoptimalizálásával? Vedd fel velünk a kapcsolatot!