Meta leírás sess.hu

Meta leírás: Mi az? Miért? Milyet? Hogyan?

A meta tagek a weboldalad forráskódjának olyan részei, melyek vizuálisan nem jelennek meg közvetlenül. Ennek ellenére mégis fontos szerepük van, hiszen ezek által módosíthatod a kereséseknél és a közösségi hálókon a megosztott tartalmak megjelenését.

Keresési találat képernyőpfotó google seomagyarul
Egy keresési találat. A fenti kékes lilás színű szöveg a cím, még az alsó, szürke betűs szöveg a leírás.

A meta tagek (tag = egy elem a weboldal törzsét alkotó html kódban) segítségével megadhatod, mely leírás jelenjen meg a tartalomhoz. A title típusú tagek segítségével nem csupán a keresési találatok (SERP) közötti megjelenésed címét változtathatod, hanem a böngésződ tabjai között megjelenő címet is.

A description típusú tagek segítségével a leírást lehet változtatni. A leírás ideális esetben elérheti a 300 karaktert is, azonban a legfontosabb, hogy az első 130 karakter csábító legyen. A leírás ezen része valószínűleg egyaránt megjelenik mobileszközökön is, valamint a számítógépes böngészőn is.

A fentieknek megfelelően létezik egy “og:title” és “og:description” típusú tag is. Ezek a közösségi hálókon történő megjelenést határozzák meg hasonló módon. Érdemes figyelni, hogy a közösségi hálók lényegesen rövidebb leírást engednek csak meg.

Miért fontosak a meta tagek?

Egy 2009-es hivatalos Google közlemény szerint a meta tagek többé nem számítanak seo faktornak. Ennek ellenére használatuk erősen javasolt, hiszen emberekre optimalizálunk. A cím és a leírás az egyetlen hely, ahol a keresők betekinthetnek, milyen tartalmat fognak az oldaladon olvasni. Ezáltal egy jó leírás elengedhetetlen az átkattintási arány (click through rate) növeléséhez.

Milyenek a jó meta tagek?

Egy figyelemfelkeltő cím

A címek (title tag) hossza 50-60 karakter között kell, hogy mozogjon optimális esetben. Ez garantálja, hogy a keresőmotorok nem “csapják le” a cím egy részét. A címed első részéhez (2-3 szó) használj kulcsszavakat, hiszen ez ragadja meg a keresők és olvasók tekintetét. Az oldalaidnak mindig egyedi, leíró címet adj(!), címeket másolni egyik oldalról a másikra borzalmas ötlet. Sok esetben a Google az általad megadott címtől, egy “|” vagy “-” karakterrel elválasztva megjeleníti a márkaneved. Bizonyos esetekben a keresőmotor nem az általad megadott címet fogja alkalmazni. Ennek több oka is lehet:

  • A címed túl rövid.
  • A túloptimalizáltad a címet: Túl sok kulcsszó és túl kevés tartalom van a címben, ezért a Google úgy gondolja nem hasznos a keresőnek
  • A címed nem illeszkedik a kereséshez: Ez nem feltétlenül probléma, ezekben az esetkben a Google igyekszik egy még vonzóbb címet találni az adott kereséshez.

Egy kattintás ösztönző leírás

Bizonyára Neked is feltűnt, hogy a keresési találatok leírása között a Google vastag betűvel szedi ki azokat a szavakat amikre kerestél. Hasznosítsd hát tudásod, gondolkodj a kereső fejével! Foglald a leírásba a kulcsszavakat, melyekre keresnek az emberek, de ne vidd túlzásba! A kulcsszavak túlzott használatáért a Google ‘büntit’ ad, ezért igyekezz természetesen írni, ne feledd: az írásod emberek fogják olvasni nem robotok.

Bizonyos esetekben jó ötlet lehet a leírásban egy kérdés, vagy egy felszólítás is. Bízz a fantáziádban, azonban ugyanúgy mint a címeknél is, ha azt tapasztalod, hogy nem az általad adott leírás jelenik meg (egy olyan keresésre ahol szerinted annak kéne) akkor módosíts!

Robotok

Szintén a meta tagek részét képezi a robotokra vonatkozó információ. Ez fontos SEO szempontból hiszen ennek beállításának hiányában előfordulhat, hogy a Google nem indexeli az oldalad. Amennyiben nem szeretnéd, hogy az oldalad indexelve legyen, használd a “noindex, nofollow” értéket. Minden más esetben azt javaslom, hogy használd a “follow, index” értéket.

Hogyan szerkeszd a meta tageket?

WordPress

Amennyiben egy WordPress oldalt használsz, a Yoast Seo Plugint javaslom. Ez a bővítmény leegyszerűsíti, a keresőoptimalizálással kapcsolatos teendők egy részét.

wordpress yoast seo bővítmény képernyőfotó
A Yoast Seo bővítmény egyszerű kezelőfelülete alapszinten elengedhetetlen az oldalad seobaráttá tételéhez.

A bővítményt a WordPress bővítményeinek tárából egyszerűen beszerezheted az ingyenes verziót, mely véleményem szerint több mint elég egy alapszintű oldal optimalizálásához.

Sima </Html>

Ha azok közé tartozol, akik a weboldalukat szimplán kódból fejlesztik íme a trükk:

<head>

<meta name=”title” content=”Helló, Én vagyok a figyelemfelkeltő cím”>
<meta name=”description” content=”Helló, Én vagyok a kattintás ösztönző leírás”>
<meta name=”robots” content=”index, follow”>

</head>

A meta tagek tehát bár nem számítanak seo faktornak, ennek ellenére mégis a keresőmarketing fontos elemei. A jól optimalizált címek és leírások növelik az átkattintások arányát. Ennek ellenére nem javaslom, hogy túlságosan sok időt tölts velük. Ami engem illet Én posztonként kb 5 percet szoktam ezzel tölteni, és szerintem ez Neked is elegendő lesz.

Van egy bevált tipped a metainformációk optimalizálására? Kérdésed van? Szeretnéd, hogy ellenőrizzem az általad írt meta taget? Hagyj egy kommentet, vagy vedd fel velem a kapcsolatot!

Oszd meg ezt a cikket!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Tájékozódj Több Forrásból!

Próbáld ki hírolvasó applikációnkat és segíts nekünk tesztelni!